Közlemény 2023.09.01 napjától az irodában 0112 jelvényszámú dr. Petics Milán állandó helyettes (Vht. 245. §) dr. Laurik László Miklós helyett látja el a feladatokat. Felhívjuk a figyelmét félfogadási időben esetlegesen várakozni szükséges.
Szerda és Csütörtök: 08:00 - 12:00

Hogyan kell panaszt előterjeszteni a végrehajtásban?

Hogyan kell panaszt előterjeszteni a végrehajtásban?

A végrehajtási eljárás során mind az önálló bírósági végrehajtóval, mind az önálló bírósági végrehajtó-helyettessel, valamint az önálló bírósági végrehajtójelölttel szemben is lehet panaszt előterjeszteni. A panaszt a panaszolt tevékenységével kapcsolatos egyéni jog- vagy érdeksérelem esetén lehet benyújtani, amelynek elintézése nem tartozik bíróság, hatóság vagy más szerv hatáskörébe. Ennek alapján tehát a panaszt meg kell különböztetni a végrehajtási kifogástól, amely a végrehajtó jogszabálysértő intézkedése, vagy mulasztása esetén terjeszthető elő. 

 

A végrehajtási törvény példálózó felsorolással nevesíti, hogy mi minősül panasznak. Panasz a kérelem különösen, ha a panasz szerint:

  • a panaszolt nem tesz eleget az adós, a végrehajtást kérő, illetve egyéb érdekelt, vagy meghatalmazottjuk tájékoztatására vonatkozó kötelezettségének,
  • a panaszolt panaszossal szemben tanúsított magatartása nem megfelelő,
  • a panaszolt az ügyfélfogadási időben nem érhető el személyesen, telefonon, vagy felvilágosítás adására jogosult alkalmazottja útján.

A panasz benyújtásáról, elintézéséről és a panasz alapján történő intézkedésekről az önálló bírósági végrehajtó intézkedése ellen benyújtott panaszügyek intézéséről, a panaszügyek felügyeletéről és a fegyelmi eljárások nyilvántartásáról szóló 3/2015. (II. 25.) IM rendelet tartalmazza a részletszabályokat. 

A panaszt a Magyar Bírósági Végrehajtói Karhoz (a továbbiakban: Kar) kell előterjeszteni írásban vagy szóban. A panasz szóbeli előterjesztése esetén a Kar jegyzőkönyvet vesz fel 3 példányban a panaszról, amelyből 1 példányt átad a panaszosnak, és ismerteti vele a panasz azonosítására szolgáló adatokat. 

 

Írásbeli panasz előterjesztése esetén lehetőség van a Kar honlapján közzétett formanyomtatványt igénybe venni.

 

A panasz előterjesztésének lépései

 

  1. Mindenekelőtt vizsgálja meg, hogy az adott sérelem a panaszügyintézés körébe tartozik-e és nem olyan jog- vagy érdeksérelemről van szó, amely más hatóság vagy a bíróság hatáskörébe tartozik!
  2. Ha a panaszolt tevékenység olyan egyéni jog- vagy érdeksérelem, amelynek elintézése nem tartozik bíróság, hatóság vagy más szerv hatáskörébe, döntse el, hogy a panaszt írásban vagy szóban kívánja-e előterjeszteni.
  3. Ha szóban terjesztené elő a panaszát, tájékozódjon a Kar ügyfélfogadási idejéről, és megfelelő időpontban jelenjen meg az ügyfélfogadás helyszínén, ahová magával viheti a panaszhoz kapcsolódó iratait is! (Ebben az esetben az iratok másolatát a panaszhoz kell csatolni, a másolatot kérés esetén a Kar készíti el saját költségére.)
  4. Ha írásban kívánja előterjeszteni a panaszt, azt előterjesztheti a Kar honlapján közzétett formanyomtatványon is. Ha nem formanyomtatványon terjeszti elő a panaszt, ügyeljen arra, hogy az tartalmazza az alábbiakat:
    1. az egyéni jog- vagy érdeksérelmet, amelyre a panaszt alapítja
    2. a panaszos nevét, lakcímét, székhelyét, illetve, amennyiben szükséges, úgy a  levelezési címét, 
    3. a panasz részletes leírását,
    4. a panasszal érintett végrehajtási ügy számát.

Rólunk

Net Világ Technology © 2014 - 2021. Minden jog fenntartva! Net Világ Technology Szerzői jogvédelem alatt álló oldal. Az oldalon elhelyezett képi anyagok, arculati és tartalmi elemek (pl: betűtípusok, gombok, linkek, ikonok, kép, grafika, logó stb.) felhasználása, másolása, terjesztése, továbbítása - akár részben vagy egészében - kizárólag a Net Világ Technology előzetes, írásos belegyezésével lehetséges.

© Net Világ Technology Edit Weboldalkezelő Webalkalmazás © 2014 - 2024.